-
Meest recente berichten
Recente reacties
- Jan Jansen op Enquete Zandvoort tegen geluidoverlast
- R. Busé op Zandvoort tegen geluidsoverlast wegverkeer
- W. Oest op Enquete Zandvoort tegen geluidoverlast
- Eric op Enquete Zandvoort tegen geluidoverlast
- r van der goen op Enquete Zandvoort tegen geluidoverlast
Enquete Zandvoort tegen geluidoverlast
Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.
handhaven geluidoverlast asociale motorfietsen EN auto’s ,op welke manier dan ook,gezien de ellende die het op grote schaal veroorzaakt.
Zonodig dmv. van verbodsbord Zandvoortselaan entre Zandvoort of waar dan ook.
Verkeersoverlast op Burg v. Engelbertsstraat en Heemskerkstraat van motoren, scooters en auto’s is gigantisch geworden in de afgelopen jaren. Ik woon hier al 20 jaar (Fenemaplein) maar het lijkt de laatste paar jaar alleen maar erger te worden.
Het zou een goed idee zijn om in het laatste stuk van de Boulevard Barnaart, voor de knik naar het dorp, een verkeersdrempel te plaatsen. Dit stuk wordt vooral door motoren nu als racebaan gebruikt, zowel richting dorp als richting Bloemendaal.
De Jacob van Heemskerckstraat ligt tussen de knik met boulevard Barnaart en de knik met de Burg. Engelbertstraat.
Dit betekent dat weggebruikers komend vanaf zowel noordelijke als zuidelijke richting twee keer een knik moeten nemen om hun weg te kunnen vervolgen.
Zeker tijdens goede weersomstandigheden en met name op zondag(middag) veroorzaakt dit veel overlast door het geluid van motoren.
Het naderen en inschatten hoe snel de knik te nemen is, af te remmen en na de knik met vol gas en veel geraas, te accelereren om op de tweede knik af te gaan geeft kennelijk sensatie aan een bepaalde groep motorrijders, waarbij een deel van hen ook nog eens als ‘toegift’ op zo’n middag rondjes rijdt.
Normaal verkeersgeluid of geluid van het circuit vinden wij geen probleem maar het kabaal van de voluit accelererende motoren verstoort niet alleen ons verblijf op balkon maar ook binnen bij gesloten ramen en deuren.
Zouden slim geplaatste verkeersdrempels een onderdeel kunnen zijn van de oplossing?
Last but not least; onze waardering en dank voor de wijze waarop u deze problematiek aanpakt.
N.B. Met het vermelden van mijn naam in combinatie met bovenstaande ben ik gemakkelijk te localiseren. Derhalve heb ik hier een andere naam gekozen, maar in mijn e-mailadres waarvan u aangeeft dat dit niet wordt gepubliceerd ziet u mijn echte naam.